Saturday, February 26, 2011

kali tibanya bulan ramadhan. Pelbagai juadah disediakan oleh AJK masjid dan ada juga disediakan oleh jemaah dan pemberi sedekah.
Selain itu , pada setiap minggu pertama setiap bulan, majlis gotong royong membersihkan kawasan masjid diadakan. Aktiviti ini dapat melahirkan sifat mahmudah diantara masyarakat kampung seterusnya dapat mengeratkan lagi hubungan silaturahim antara umat islam.

MASALAH
Masalah 1
Masjid al – islah ini tidak mempunyai penghawa dingin.
Penyelesaian
Saya telah mencadangkan kepada ajk masjid agar masjid ini dipasang dgn penhawa dingin. Pihak masjid sedang mempertimbangkan cadangan saya. Saya berharap masjid ini akan mempunyai penghawa dingin kelak.
Masalah 2
Duit tabung masjid sering dicuri kerana ada pihak yang tidak bertanggungjawab mengkopek tabung masjid.
Penyelesaian 2
Saya telah mencadangkan kepada pihak masjid supaya mengubahsuai tabung masjid agar lebih tahan daripada biasa. Selain itu , pihak masjid juga boleh memasang kamera litar tertutup bagi mengurangkan jenayah curi ini. Sekurang – kurangnya kita dapat mengesan pencuri tersebut.
Masalah 3
Masjid ini tidak mempunyai kemudahan internet iaitu kenudahan WiFi .
Penyelesaian 3
Saya berharap pihak masjid akan memasang WiFi untuk kemudahan para belia di kampung untuk mendapatkan ilmu pengetahuan melalui jalur lebar. Saya telah mencadangkan kemudahan ini kepada pihak masjid.

No comments:

Post a Comment